Måndag och ny vecka !

Godmorgon =)
sitter här nu och hela huset är lungt och tyst, dom sover.
Man får ju inte så mycket egen tid längre, så man får passa på när lilla Filippa sover. Dessutom har jag börjat
 vakna tidigare och kan inte somna om det är bara för att man är gravid. Annars är jag helt död på morgonen.
Vi har inte gjort  så mycket dom senaste dagarna. Var med Filippa på BVC i fredags var lite orolig då hon inte äter så bra. Fattar inte vad hon lever på ibland. Men det var ingen  fara hon väger: 10,160 kg och är 80,5 cm lång, så hon hade gått upp sen sist i  varjefall. Då kan man ha det i baktanke när hon inte äter.
Vi ska tillbaka dit i augusti då är det 1 år och 6 mån kontroll och vaccination.
 
I lördags så drog jag och syster på loppis i Täby. Mamma och Pappa tog Filippa med sig till Stan. T usen tack för hjälpen. Vi stod där hela dagen och det var strålande sol. Vi blev av med lite saker så det var skönt.
Åkte och hämtade Filippa och väl hemma igen så vart det till Middag Mc donald orkade inte laga mat.
Viktor och Marcus var hos oss en stund dom skulle vidare senare.
 
Igår söndag var vi bara hemma hela dagen, Filippa lekte ute på tomten, fixade  lite småsaker och har lackat klart allt som jag hade målat vitt.Har fortfarande ont i svanskottan och svårt att sitta, men det är betydligt bättre än vad det har varit, gud vad ont jag hade. På kvällen grillade vi fläskkarre och jag gjorde potatis gratäng. Till förrätt gjorde jag väldigt enkelt, Feta ost knyten med vitlöksbrörd.
 
I knyten hade jag:
Feta ost , körsbärstomater, gul lök, färsk basilika, salt och peppar.
Hackade allt och lade i folie papper som jag formade till knyten.
Sedan in i ugnen och ha lite öppet foliet så att osten och allt hinner bli varmt. Dra i hop dom efter en tag och låt stå i ugnen medans man gör vitlöks bröden. 
Servera sedan varmt, jag hade på lite balsamico creme uppe på fetaost blandningen. Så gott och enkelt.
 
Idag måndag ska vi vara hemma vi väntar på den nya ugnen som ska anlända =) Gud vad man har längtat efter en ugn. Det verkar inte bli så fint väder idag men man vet ju aldrig det kan ju spricka upp.
Ha en fin dag !!! Puss och Kram
 
Fredagens middag: Förrätt blev räkcoctail med mango salsa.
 
varmrätt: grillspett med tatsiki, ris, pommes
 
 
gott med melon i solen
 
 
 
Filippa gillar banan =)
 
 
 
Fetaost förätten
 
Nu är bebisens byrå färdig målad från svart till Vit. Har även sorterat bebisens kläder i storleks ordning, kollat vad jag behöver inhandla för nytt.
 
Puss och Kram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen