Torsdag och dela med mig av en god middag !

Hej!
 
Idag är det torsdag och snart är helgen här !
Till middag i kväll gjorde jag en jätte god kassler pasta !
Hittade receptet på en blogg som hade länkat till Jemie olivers.
 
Måste dela med mig av det!!!
 
2 st gula paprikor (jag hade 1 st)
2 st röda paprikor(jag hade 1 st)
2 st gröna paprikor(jag hade 1 st)
3 st vitlöksklyftor pressade
2 st röda lökar delade
1 st gul lök delad
2 msk olivolja
salt och peppar
2 msk rödvinsvinäger el balsamvinäger (jag hade balsamvinäger)
knippe blad persilja
riven permensanost
penne pasta
kassler el kycklig el korv det är viket som !!!
 
Gör så här:
 
Dela paprikorna i mindre bitar och lägg i en stekpanna med olivolja salta och peppra, låt steka på svag värme i ca 15 min, tillsätt därefter löken och låt det stekas på svag värme i ca 10-15 min.
Därefter pressa i vitlök, bladpersiljan, balsamvinäger, mer salt och peppar i fall det behövs. rör om och tillsätt creme fraschien låt stekas samman i ca 3 min. Tillsätt mer av creme fraschie i fall det önskas.
Koka penne pasatan efter anvisningar och blanda i hop allt i en storkastrull och riv ner permensan ost eller väldigt lagrad ost.
Rör om.
Stek sedan kasslern som är delad i tärningar blanda ner i pastaröran ! Smaka av om det behövs mera kryddor !
Så himlans enkelt och gott !! Kan även ha korv eller kyckling !!!
 
Annars idag har vi varit i Vallentuna en snabbis då vi jag köpte lite ralph lauren bebiskläder av en tjej där =) Hon hade 2 st söta små tjejer och pratade en hel del. Jätte trevlig och gullig tjej !
Åkte därefter till Mormor och vi tog en sväng till Jakans centrum ! Mammi hittade ett par fräsiga byxor =) Filippa tyckte dom var jätte fina !
I morgon ska jag och Filippa träffa min chef som jag inte sett på jätte länge det ska bli jätte kul =)
Ska köpa ett USB minne(16gb) på expert med har man med mera kort fick man en kupong på expert på att köpa ett för 89:- och det rymmer ju massa bilder så nu ska datan tömmas och rensas på bilder =) Äntligen !!!
 
Går tyvärr inte att lägga in bilder får försöka det i morgon !!!
 
Puss och Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen