Fredag !

Hej!
Då har jag lite tid över att sitta vid datan. Ska inte bli något lång läst inlägg. Igår var det Lucia och det innebar Filippas första Lucia tåg på förskolan. Hon har ju varit hemma och varit sjuk hela veckan så det var första gången hon var där. Alla barn sjöng och det var utomhus. Hade klätt på Filippa kläder under sitt lucia linne. Hon var ju en liten tärna min lilla Filippa.
Efter så var det Lusse fika inomhus. Bästa Mormor, Morfar och Farmor var med. Jätte kul =)
Vi åkte hem när vi var klara där. Anki och Viktor hängde med till Vällingby en sväng. Kände mig bättre i magen men känner fortfarande mig inte riktigt hundra.
Hämtade Filippa och vi lekte med henne.
Till kvällsmat blev det en jätte god köttfärsröra med ris (Recept kommer)
 
Idag fredag var det förskolan som vanligt för Filippa, därefter åkte jag till Bromma blocks hade lagt undan en sak på panduro som jag hämtade. Åkte där efter och lämnade en Cola till min sjuka Mammi =( Stackarn har åkt på magsjukan. När jag ändå var däråt hållet så blev det en vända till Outlet. Hittade  2 st jätte fina skjortor på tommy Hilfigher butiken som det var jätte bra pris på. Var även inne på Lexingtonbutiken en sväng. Väl hemma så tog jag och Nellie en promenad till förskolan, Filippa fick åka pulka hem.
Till middag vart det torskrygg med en jätte god paprikasås, kokt potatis och sötpotatispure och broccolie. Återkommer med recept !
Ha en jätte trevlig helg fina du =)
 
Puss och Kram
 
 
Snutte skulle såklart också åka pulka.
 
Nellie sover så gott i sin vagn. Måste bara säga att det är en grym vagn när det är vinter och snö, hur lätt som helst att dra. Kan rekomendera denna vagn jätte mycket !
 
Snö flingorna snöade så fint
Vårat vinterhus
Filippa och hennes snutte =)
 
Systrarna Schotte
 
Nellie är 2 och 1/2 månad
Filippa är 1år och 10 månader
Min lilla prinsessa( syster Filippa har också en sådan kjol, tänkte dom skulle ha dom på¨julafton )
 
 
 
Nellie fick en super fin Vinteroverall av sin Farmor och Farfar i Julklapp ! Hon är så fin i den färgen =)Älskar den på Nellie !
 
 
 
Julfint i våran trapp !
 
Dagens middag =) Recept kommer ! Såsen vart super god !
Tyvärr kan jag inte lägga ut bilder från Lucia tåget då man får ta kort och behålla det för eget bruk.
 
Barnen hade bakat jättegoda lussebullar och pepparkakor =)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen