Nu så !

Hej!
Nu ska jag väl försöka få till ett inlägg. Har varit lite körigt dom senaste dagarna. Började med i Tisdags, Jag,Nellie och min syster och hennes söta lilla Anton var en sväng vid outlet och handlade julklappar. Vi åt lunch på Ikea och hade en jätte mysig dag med våra småttingar. Synd att den inte slutade så bra.
När vi skulle åka däri från tidsoptimisten Jessica skulle häta Filippa. Så när vi precis skulle lämna parkeringen med bilen igång och allt skrek lilla Nellie och jag försökte då hitta nappen (Vi skulle testa i fall hon tog den.) Min syster satt bak med barnen på varje sida. Hittade den inte och så tänkte jag måste gå ut från bilen och runt och hämta nappen, så jag kliver ut utan att lägga i P och handbromsen viket jag inte tänkte på då. När jag är framförbilen så börjar den rulla och jag vet inte vad jag tänkte men försökte stoppa den och stackars syster kom inte loss hon hade vinterjacka på sig och trångt  där bak hon fick i handbromsen i sista stund men då satt jag fast mellan min bil och bilen på andra sidan. Hade prakerat från början att det bara var att åka ut från parkeringsrutan. Jag skrek över hela parkeringen Jag sitter fast kan någon hjälpa mig det var sådan smärta så jag trodde att jag skulle dö. Helt plötsligt stod det 5 man eller något sånt han inte uppfatta en i bilen och försökte få i R och han lyckades baka bilen och jag fick benen fria. Det var en kvinna som jobbade med sjukvård och hon sa att jag måste uppsöka sjukhus. Kunde ju stå och kännde inte just då så jätte mycket. Vi åkte hem till mig efter ett tag och snälla Andreas min systers sambo kom och vi hämtade först Filippa på dagis och sen lämnade av henne hemma och vidare till St görans sjukhus. När jag klev ut bilen hade jag sådan smärta kunde knappt gå. Svullnaderna började komma. Väl inne på akuten fick jag komma in på en gång, dom rönkade och det var inget som var brutet men ev en ledbands skada, kunde inte riktigt säga det nu då jag hade så ont. Ska tilbaka dit i Jan. Fick starka värk tabletter och kryckor med mig hem. Gud nu efteråt så har man tänkt jag kude ha ramlat och blivit överkörd och dött. Så jag hade verkligen ängla vakt. Min farmor flög ovanför mitt huvud kännde jag.
Vill tacka alla fina människor som brydde sig vid parkeringen, Tusen tack ! Även min syster och hennes Andreas för all hjälp och personalen på st Görans sjukhus att ni tog mig så snabbt så jag slapp vänta i all evighet med smärtan. Man är tacksam över varje dag som man får leva, Livet kan verkligen förändras på bara några sekunder.
Jag har ju ont så klart i mina ben och i knät men jag kommer bli bra =)
 
Långt inlägg blev det.
Jag har nu skaffat instagram så om du vill följa mig där så heter jag guccijess
 
 
Ha en fin dag och var rädd om dig !
Puss och Kram
 
Jag på sjukhuset
Tur att jag klädde grannen i god tid !
 
 
Slog in alla julklappar igår har några kvar !
 
Min älskade lilla Nellie !
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nä men fyyy vad hemskt!!! Skönt att det gick bra i alla fall! Stor kram

2012-12-21 @ 00:17:36
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/morsanj
Postat av: Jenny

Jo..jag glömde ju tipsa om att jag skapade en FB grupp igår kväll där alla mammor som bloggar kan posta sina länkar till inlägg så att andra mammor (både dom som bloggar och dom som inte gör det) kan få tips om vad vi skriver om! Gå gärna in och joina gruppen "Bloggande mammor" och bjud in andra mammor som du känner!

2012-12-21 @ 09:10:18
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/morsanj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen