Paprikasås med pasta och skaldjur

Hej!
Här kommer receptet på en god pasta som jag gjorde häromdagen:
 
400g pasta (10dl) Valfri jag använde conchiglie
2 st röda paprikor
1dl vatten
1st gul lök stor
1 1/2 vitlöksklyfta jag hade 2 st
4 dl vispgrädde jag hade matlagningsgrädde
3/4 tsk cayennepeppar
1 1/4 sherry vinäger jag hade vanlig vinäger
20 st havskräftor jag hade vanliga skalade räkor och hummer
2 msk olja
salt, peppar
smör
färsk selleri 3 st
 
Sätt ugnen på 220 grader.Rosta paprikan i ugnen tills skalet blir svart.
Skala paprikan och ta bort kärnhuset. Mixa den med vatten tills en slät smet. Skala,hackaoch bryn lök och vitlök med lite smör. hacka även sellerin i mindre bitar och stek med löken. Tillsätt cayennepeppar och vinäger. Smaka av med salt och peppar. Montera såsen med smör. Koka pastan al dente i saltat vatten och häll av. Stek i hop skaldjuren i olivolja. salta och pappra när det är färdigt. Blanda ner såsen i skaldjuren ! Servera med pastan !
Jätte gott och enkelt !
 
Puss och kram ha en fin dag !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen