T.G.I.F

Hej !
Då var det fredag igen =)
Idag vaknade vi tidigt, har gjort det nu det senaste halvåret då dom har byggt !
Annars idag har jag möt upp min vän Anna och Agnes och vi tog en promenad till Vällingby där vi mötte upp vännen Linda och Villmer. Åh så söta småttingarna är dom är så små och underart gulliga båda två. Kul att Agnes ocg Villmer är födda samma år som Filippa. Det blir kul när dom blir större då har dom mera nytta av varandra.
Vi åt Cesar sallad på Oleryes, måste säga att det är ett bra ställe när man kommer 3 st med barnvagn. Gott var det med. Efter vi ätit gick vi en runda i centrumet. Hittade lite små saker. Sen sa vi hejdå till Linda och lilla Villmer. Vi promenerade hem. Idag har jag haft någon sån fruktansvärd träningsvärk ( igår var jag först på gymmet och körde rygg stenhårt sen på kvällen tränade jag boxning med Cissi. Kroppen fick vila idag förutom promenaden.
Till middag blev det en god hummer pasta, jag åt lite pasta för första gången, nu har jag fått lite ont i magen. Jag känner när man tränar behöver kroppen lite kolhydrater. Men ska nu köra lite hårdare LCHF.

En god LCHF dessert som är god :
Choklad mousse

2 äggulor
mörkchoklad 70%
separera äggulor och äggvitor
vispa äggvitorna så det går att vända upp och ner utan att det ramlar ut.
Smält chokladen, blanda i äggulor och vänd ner äggvitorna in i kylen.
Vispa grädde till och klicka på vid servering !!! Mums så gott

Hade tagit massor med bilder med Iphonenen från dagen men tyvärr går det inte att lägga in dem vet inte får titta på det i morgon och se ifall jag får till det.

middagen igår vart: Kassler med fetaost kräm och stark salsa och blomkålsmos.

Jätte enkelt och snabbat att göra:

Kassler, dijonsenap, fetaost, cremefraschie, peppar, purjolök

Blanda ihop fetaost, cremefrachie, peppar, dijonsenap. Bred ett lager på kasslerskivor och varva skivorna i en ugnsäkerform, in i ugnen 170 grader i 12 min. Kolla kanske det ska köras lite längre.

Blanda krossad tomat, lök, vitlök i en kastrull. Fräs på ! Tillsätt hackade Jelapenos( finns i taco hyllan i mataffärenna som redan är delade) Tillsätt det i tomatfräset, smaka av med salt och peppar. Kan tillsättas lite tabasco.
Koka pasta till eller gör blomkålsmos.
Blomkålsmoset består av : kokt blomkål, grädde lite smör, salt och peppar. Mixa allt med en mixstav.


Bilderna med kameran går att ta i mörker det är något fel på linsen på kameran. Så man får släcka och ta bilder =(

Lill fis står ofta och hänger i sin säng !


min puss unge

Alla mina nära och kära jag vill ge er en puss ( Filippa älskar att pussas)

Nytränade jag i går fastnade på bild !

Filippas nya grej är att stå och hålla i sig över allt=)

Lite shopping idagarna

handlade kuddar på nyöppnade Jysk i barkarby dom har flyttat ( kostade 30:-/ st ord pris: 119:-)
köpte 4 st och det är såna som inte klumpar sig stod det !

Köpte en fin Tommy Hilfiger kavaj det var 70% rea! så fin till sommaren älskar kavajer och marinblått !!!
Sjalen kommer från Lindex barnavdelning ( hade p-kort där så det passade bra att handla den )


Har hittat 2 födelsedags presenter till Filippa !
Filippas första väska som ska hänga på en liten krok i hennes rum till det är dax för förskoledax !


Hittade lite idag som jag fyndade : Mössa och Filipp flopp från Scorette, brun utan sol från åhlens och även advents siffror till nästa jul kostade endast 9 kr.

Tycker ju om att pyssla när tiden finns =) Fick igår 2 st Dn tidningar från 2 viktiga datum 2011 !
Dagen 12 feb då Filippa föddes och 4 maj när Filippas kusin föddes, så jag tänkte knåpa ihop 2 st kollage från deras dagar. Jätte snällt av Dn att skicka dom i efterhand. Så det är mitt nästa projekt !


kul i brevlådan idag: om man är Ikea family medlem kan man få en inrednings bok ifall man reg. sin e-mail adress! värde av boken 249:- (man kan gå in på deras hemsida )


Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen