Grattis Prinsessan Viktoria på din 35 års dag =)

Hej!
sitter just nu och väntar på att kl ska bli 21 då det sänds från hennes födelsedags firande på soliden, vill ju se lilla söta Estelle.
Idag har jag och Filippa varit en sväng på Täbyloppis för att se om vi kunde fynda något.
Vi mötte upp Filippas mormor,morfar och Elvis där. Dom var sugna på Filippa. Vi gick runt där det var jätte mycket folk, hittade lite saker bla en gåstol med lite roliga leksaker, har ju en innan men den är bara ett bord på. 40:- kostade den så det var ju ett fynd=) Hittade en lite skottkärra till Filippa som hon kan ha ute på tomten. Hittade även en rosa solhatt, geggamoja mössa med en stjärna på tänkte till lilla bebisen. ska nog ta en sväng dit i morgon med om det är hyfsat väder. Är ute efter lite leksaker, docksaker m.m.
Mamma och pappa fäljde med hem en sväng och fikade. Till middag hade vi tänkt grilla hummer och kött "surf and turf" men vi tar det imorgon isället och det blev mc donald i stället.
Har sytt klart kuddfodrallen till Filippas mys hörna och det vart super bra, det är så bra att man kan sy då jag inte hittade rätt storlek till kuddarna som är på 72¤72. Billigt blev det tyget från Ikea kostade 170:- då vart det lite över, var lite kraftigare vitt tyg med så det håller. Strök på märken på vaddera kubbefodrall med amerikanska flaggan som jag beställde på tradera kostade 2 st 51:- med frakt. Så varje kuddfodrall gick på 110:- så det var ju bra pris för så stort och dessutom får man som man vill ha. Ska vissa blider på resultatet.
 
När var i Dalarna så gjorde jag 2 st klädstegar en som ska vara i badrummet (tänkte hänga Filippas kläder där) och en i sovrummet som vi ska ha våra kläder på. Den stora stegen är kvar i Dalarna då min kära svärfar tar med den när han åker till Stockholm nästa gång. Han hjälpte mig att göra dem , tusen tack min älskade svärfar du är bäst på att snickra =)
 
ska måla den en vända till vart inte riktig klar
 
Min lilla Cawboy tjej =)
ska nu ta mig en god frukt =)
 
Glömde vissa bild på min grekiska tallrik igår, kan verkligen rekomendera receptet =) Så gott !!!
 
Detta behövdes till stora stegen (gjorde likadant till lilla fast den blev kortare)
Klädstege 5 pinnar rundstav 27 mm kappade i bitar 38 cm (lilla stegen 35 cm på varje pinne)
Råplanat virke 45¤45 mm 230 cm långa
trälim och snikerifärg vit.
 
ska målas vit. Får se resultatet när den är hemma på plats igen.
 
Min klänning från H&M igår hade tillgodokvitto på 50:- och den kostade 75:- så betalade bara 25:- så det var ju ett fynd! Ska komma i den när magen är borta.
 
Puss och Kram
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen