Regn dag med lite sol

Hej!
Då var ännu en regn dag som passerat, tråkigt att det inte blir bättre väder.
Men jag och Filippa drog en sväng till mormor och morfar. Vi åkte förbi Ikea och handlade Ikeas köttbullar, Filippa älskar dem.
Vi var hos mormor och morfar och lekte, och i morgon ska vi åka till Stan så jag ser fram emot det =)
Väl hemma i gen vart det enklare middag som gick snabbt att göra: Kassler med pasta,
Recept: delad kassler i bitar, hackade röd paprika och gullök, pressad vitlök, liten bit hackad röd chili,creme fraschie salt och peppar. Stek på grönskaerna först och tillsätt resten, låt koka samman en liten stund.
Servera pasta till och jag gjorde även en tomat/fetaost/rödlöks sallad till med en god balsamvinäger dressing.
Mums vad gott och enkelt !!!
 
Nu har jag hittat ett annat recept på en god balsamsås eller jag mixade lite och så god vart den så jag måste dela med mig av den.
 
Baserat på Tryffelsky:
 
1 msk smör
1 st gullök
4 st vitlökar
1 st morot
2 msk tomatpure
timjan (kan uteslutas ) jag hade oregano istället
2,5 tsk strösocker
3 dl vitt vin
2,5 msk kalvfond (jag hade en liten skvätt oxfond istället
5dl vatten
salt och peppar
2msk tryffelolja
 
Börja med att skära löken i bitar,krossavitlöken, skala´och skär moroten och rotsellerin i bitar (jag hade ej rotselleri)
Fräs lök och dom andra grönsakerna i smör och olja tills det fått färg.
Tillsätt tomatpure, timjan(oregano) och strösocker. Låt fräsa någon minut.
Tillsätt vinet koka till hälften återstår, tillsätt vattnet och låt koka sakta utan lock i ca 1 timme. Sila skyn tillsätt fond, tryffelolja, salt och peppar.Låt sjuda någon minut.
Där efter smakar man av och tillsätter grädde,balsamico en liten klick och även balsamvinäger en skvätt. Man kan smaka av med hur mycket man vill ha. Jag hade även ner torkade kantareller !!! Lätt koka ihop ett tag på spisen. Såsen är god och passar till allt !! Rekomendera att göra.
 
Jag har fått en helt ny Iphone äntligen har jag telefon igen. Ska bara  få igång den !!! Åh vad jag saknat den känner mig hel igen !!!
Ska även i morgon ta en mag bild på månadens mage !! Är lite sen med den men den kommer.
 
Min lilla Filipp Flopp sover söt i sin säng =)
 
Köpte på loppis förut en mät sticka som var i blå den var lite killig så jag målade om den till vit och rosa !
Kul att följa hennes längd då man skriver ålder på Sidan av stickan =)
 
Beställde från babyshop en söt klänning till lilla tjejen i magen =) Tänkte att hon inte bara ska få ärva klänningar efter Filippa kan ju vara lite roligt med någon egen =) Prinessan Estelle hade precis en sådan på sig på Viktorias födelsedag och jag fick tag i en sådan !!! Vart så glad
 
beställde också lite annat, vet dock inte om jag ska behålla Armani nappen ! Få se hur jag gör tror den kommer skickas tillbaka den är så stor för lilla munnen. Annars ett par byxor från Livly och och rosa randig Filit !
 
Nu ska jag fixa med min nya Iphone !!
Puss och Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen