Lördag !

Hej!
Idag har jag varit hemma och pysslat hela dagen, håller på att städa och torka av den nya våningen, det är nästan klart smågrejer kvar. badrummet är inte heller klart.
Har fyllt Filippas gaderob med hennes kläningar, skjortor m.m. så skönt att vissa saker äntligen börjar få sin plats. Våran gaderob i sovrummet är heller inte klar det saknas inredning, ska ta mig till ekesjö på måndag och välja det tänkte jag.
Det ska bli så skönt att få sova i sin säng har verkligen saknat den =)
På eftermiddagen var jag och Filippa en sväng till fisken i bromma, Filippas farmor och farfar är där. Passade på att handla lite på citygross när jag ändå var där.

Hemma igen vart det att leka med Filippa, middagsdax för henne och badstund.

Till middag vart det grillade babybackribs med pommes och coleslaw och jack danielssås.
gud vad gott det var.

Igår till middag blev det röding i knyten med pressad potatis.
Så enkelt och gott:
 Röding filer till 2 pers
morötter, palsternacka, lök som är hackad
champinjoner hackade
smör
färska örter
salt och peppar

Stek på grönsakerna lätt i stekpannan, lägg rödingen i folie som man formar till ett knyte, strö över stekta grönsakerna och örterna. Kilcka på smör bitar och salta och peppra.
vekla i hop foliet och gör som stående påsar. In i ugnen på 160 grader i 20 minuter.
Servera pressad potatis till.
snabbt och enkelt.


man kan ha vanlig kokt potatis också.

Filippa äter sjäv !

Min lilla Filippa =)


Filippas gaderob =)delar av hennes kläder dom liggande kläderna som hon har kommer hon få en byrå till !

smart att den är i väggen tar midre plats då !

Toan som ännu inte är klar

glimt från Filippas rum

våran lexington säng är på plats madrass och bäddning saknas !

gaderoben som inte är klar

kommer ha en härlig balkong som man kan sitta och avnjuta morgon solen på ! den är heller inte klar

Filippas lilla röding knyte hon tyckte det var gott =)

baby back ribs, med pommes, jackdanielssås och coleslaw
vart kvällens middag !

Våran vän Cissi hade ordnat en överrasknings fest för Ronny och vi skulle gått men david känner sig hänig och han har något i kroppen men det vill inte bryta ut. Han har väl kanske åkt på mitt skit som jag hade. Så ronny får sin present imorgon ! Han fyller 40 år =)

Nu ska jag gå och lägga mig puss och kram



Kommentarer
Postat av: Helena

Ååh, vad fint de ser ut med nya våningen! Vilken lycka för dig när du kan börja inreda Filippas rum :-)



Ha en fortsatt trevlig helg!



Kram//Helena

2012-03-18 @ 07:52:21
Postat av: Anonym

Hej! jag vet det ska bli så kul med Filippas rum =) Vi kommer snart och hälsar på er kramis

2012-03-18 @ 11:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen