Barnmorskan och Projekt städa förådet dag !!!

Hej!
Igår var det måndag och våran familje lediga dag. Det är ju som våran söndag.
Jag på förmiddagen i väg själv till barnmorskan, David var hemma med Filippa. Tycker att det är så skönt att få åka´i väg själv en stund. Allt var jätte bra =) Fick lyssna på bebisens hjärta så gulligt =)
Åkte hem där efter och vi åt lunch. På eftermiddagen var David i väg till lekparken med Filippa och jag gick och vilade, var jätte trött så det var skönt.
Till middag blev det rester i kylen från lördagen och jag gjorde varma mackor i mack grillen med tomat /mozarella med en vitlöksdressing och en god sallad.

Idag Tisdag var vi hemma mesta dels hela dagen skjutsade Davids farfar till St:görans sjukhus han skulle på någon kontroll av sitt knä som han har ont i. Vi åkte på vägen tillbaka och handlade lite mat i affären, tycker jag inte gör annat än handlar mat hela tiden. Väl hemma lekte jag och Filippa lite sedan somnade hon och då passade jag på att avsluta mitt städa föråds projekt, röjde i det på morgonen och nu rensade jag det som skulle vara kvar och det som skulle på loppis och fick ihop sammanlagt 10 kartonger herregud vad man samlar på sig. Så småning om ska vi röja i lilla stugan och ha lite förvaring och sedan inreda lite med antingen lite möbler eller något liknande. David har målat den vit och han ska byta taket på den.

Hittade även lite saker som jag hade när jag var liten dockor och dockkläder m.m. som jag tänkte Filippa kan leka med. Det är ju så kul när man är tjej sjäv och får användning av ens gamla saker =)
Jag och min syster lekte jämt med dockor och barbie.
Till middag blev det köttfärssås och spaghetti.
Sprang med Cissi då David kommit hem.
Har även hunnit med att baka en vitchoklad kladdkaka, tusen tack Cissi för lånet av ugnen, har ju inte fått den nya ännu.
Har velat över vad jag ska göra till mina tjejvänner i morgon, man är ju tyvärr lite begränsad då man inte har ugn. Men får nog till något ändå =) Hoppas jag !!!

Glömde ju säga att lördagen var det euroslagerfestivalen och Sverige tog hem hela alltet, så bra Looreen är med sin Eouroforia. Hon vann överlägset=) Nästa år kommer det vara i Sverige det är stort.

Idag var det även näst sista avsnittet av Desperate H. så sorgligt att det bara är ett kvar =( Kommer gråta floder nästa vecka.

Nu ska jag hoppa in i duschen =)
Puss och Kram Sovgott !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen