Livet är skört ibland

Hej!
Fick just ett mail från en utav mammorna i mamma gruppen, det är ut av barnen som fått en tumör och han har varit dålig en längre tid och dom har inte riktigt vetat vad det har varit nu har dom hittat vad orsaken var. Så hemskt man får en klump imagen och tårar rinner, jag ber till gud att det är en god artatad sådan och att han blir helt återställd. Fy stackars dom kan inte föreställa mig vad dom får gå igenom alla sjukhusbesök, väntan på provsvar m.m.

På dagen idag när Filippa hade sovit så drog vi till Ikea för att äta lunch, vi mötte upp mormor där, hon älskar sin lilla Filippa så mycket och Filippa älskar henne med. Man märker att hon gillar att vara  där. Efter det åkte vi hem till mormor och jag drog till gymmet. Gjorde även lite små ärenden i centrumet och var förbi mina tjejer på Gina. Saknar dem jätte mycket!!
När vi kom hem gjorde jag middagen, hade mascapone ost i kylen så det blev :
Mascapone köttfärsbiffar med vit sparris och egen gjord hollandasie sås och dill färsk potatis. Jätte gott var det.
I mina mascapone biffar hade jag:
1 msk tomatpure
1 tsk soja
ca 500 g köttfärs
1/2 burk mascapone ost
1/2 gul finhackad lök
2 vitlöksklyftor
1 tsk dijonsenap
salt och svart peppar

blanda i hop allt i en bunke och stek på i en stekpanna.
Enkelt och gott

Har även hunnit med tvätten det är så skönt att man inte ligger efter med den då det lätt blir så när lilla Filippas kläder måste tvättas hela tiden.

Nu ska jag hoppa in i duschen !!!
puss och kram


har bädat med Filippas nya fina överkast från Lexington

passar så bra i Filippas rum
Har inte riktigt fått klart i hennes rum så fler bilder kommer fram över

Dagens middag !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen