Måndag !

Hej!
Idag har det varit måndag och det är 1 vecka kvar till ultraljud, ska bli så spännande att se vem som befinner sig i magen.
Idag har vi varit iväg med corvetten som skulle in på någon service. Sedan åkte vi hem och då kom electrolux med en ny ugn. Men när han åkt så såg vi att vi fått fel det var ingen datoriserad som vi hade innan utan med skruvkanappar , man blir så trött på dessa vänder med denna ugn. Så det var ju bara att sätta sig att ringa så nu ska dom hämta den och sedan får vi en ny men den som vi hade hade dom inte kvar i sortimentet det är så konstigt för den som vi hade var ju bara 2 månader gammal. Nu ska vi begära kompisation för all tid som man lagt ner tur att jag mesta dels är hemma det hade blivit svårt om bå¨da jobbar heltid.

Lade mig och vila på eftermiddagen var så trött. Till middag blev det kassler med vitlök/cremefraschie och pasta.

Världens enklaste rät att göra:

Hackad 1 st gul lök
Hackad 1 st röd paprika
hackad kassler
3 vitlöksklyftor pressade
5 dl creme frachie
salt och peppar
Gör så här: Stek lök och paprikan i olja i en stekpanna, tillsätt vitlök, creme fraschie, salt och peppar. Låt koka i hop lite. Servera med kokt pasta till ! Jätte gott och enkelt


Filippa i sin nya hakklapp från bambino som kom med posten idag, jag var med i en tävlig på facebook =)
Snygg sommar färg

Efter middagen gjorde jag mig en god fruktsallad på dom få frukter jag tål: Honungsmelon, mango och satsumas!
Jätte gott! Mums !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen