Välkommen soliga 1 maj =)

Hej!
Då var det maj månad och ännu en månad närmare mera sol och semester. Idag är det jätte fint väder var även det igår med på valborg. Men just nu har jag det extremt svårt att vara ute då det är så mycket pollen, är vrål täppt och nyser hela tiden. Ögonen rinner och det kliar extremt mycket. Lite svårare med andning. Hoppas att det går över snart för man vill ju kunna vara ute så mycket som möjligt.

Igår annars var det full rulle. Vi höll på med tomten, jag åkte och handlade inför valborgsmiddagen som vi skulle äta med Cissi och Ronny.
Vi gick över till dom vid 18 tiden. Hade fixat med Filippa innan så hon hade ätit mat för det brukar bli så sent när vi ska äta=)
Till förätt hade vi : vit sparris med hollandasiesås och riven permesan
varmrätt: grillat kött, kryddiga korvar, en god sallad, potatishalvor med smält västerbottenost och tazsiki.
efterrätt: rabarber paj med vaniljsås
 Allt vart jätte gott, vi åt och drack (inte jag) och pratade och hade jätte trevligt. Det vart ganska sent var hemma vid 01,30 tiden tror jag. Det är så skönt att det är nära för Filippas skull men hon sov hela kvällen i sin vagn fast hon somnade ganska sent det är svårt att få¨henne sova när man inte är hemma.

Idag ska vi ta det lungt är väldigt trött (beror på allergin) och sen fick jag inte så många timmars sömn i natt. Fast lill fis vaknade ganska sent tror hon var 9,30 tiden.

Nu ska jag vila mig !!! Ha en underbar solig dag !

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen