Tips på adventskalender

Nu ska jag försöka få till ett inlägg på en hemma gjord adventskalender som mina tjejer ska få sina små paket !
Detta behövs:
Lim, köttsnörre,tyg till vimplarna, en bra sax, stor kantas tavla, bakgrundstyg, häft apparat, siffror 1-24, vit färg. Klädnypor.

Gör så här:
Ha en mall som du klippt ut i hårt papper, gör 24 st vimplar som klipps ut fram och baksida så det behövs dubbelt 48 st vimplar.
Klipp 4 st ganska långa snörren ( lättast är att rada upp 6 vimplar på rad ) ta lim och limma ihop vimplarna på snörret.
Gör så på alla fyra snörren det ska vara 6 vimplar på varje.

Tygbitar köpte jag i tyg affären, köttsnörre finns i matbutiker och limmet är från panduro.

Köpte även siffrorna på panduro det var något jul kit för 99:- dom var i olika färger då jag målade alla vita.
Klistra på siffrorna på vimplarna.
Ta stora kanvas tavlan ( köpt på rusta för 79:-) lägg det stora tyget ( jag köpte rött på Ikea för 19:-/m)
Spän tyget och häfta fast på baksidan.
Vänd på den och lägg ut vimpel längderna och häfta fast snöre snuttarna på baksidan !
Sätt fast 1 st klädnypa på varje vimpel ( 24 st( jag köpte 45 st i ett paket på panduro och dom var lite mindre än vanliga) måla dom vita om du vill!
Jag tyckte inte det behövdes då snörret var i samma färg!
Sen är det bara att hänga upp den på väggen och hänga fast paket vid varje siffra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen