Bilder

Hej!
Hinner just nu inte med någonting så bloggandet blir lite lidande men så fort jag får lite över så sätter jag mig vid datan älskar ju att göra inlägg och lägga ut bilder.
 
Imorgon är det dax för den stora barnmässan i älvsjö, jag ska åka dit med min syster och så har jag vänner som ska dit ! Ska bli jätte kul ser så framemot den.
Idag har jag annars hunnit med lite saker. Först i väg lämnade Filippa på förskolan sen hem och hämtade Nellie för i väg på hörseltest på Danderyd med Nellie.
Efter det åkte vi til Stinsen köpcentrum. Skulle göra lite ärenden där.
Passade på att äta lunch där. Sen hämtade jag Filippa och när vi var hemma var min mormor och morfar hos oss.
Dom ville träffa lilla Nellie och Filippa. Kul att dom kom förbi.
Till middag blev det en god kycklinggratäng med ris.
Igår började David sätta i hop Soffan så till helgen kanske vi kan sitta där och mysa vi väntar dock på möblerna från Jysk.
 
Filippa i måndags i lekparken
 
Bus och kul i lekparken
 
Världens bästa farmor Anki
 
Älskade lilla Filippa
Fina Angelique och fina Kiara var på besök
 
Fina Faster Mia
Lilla Nellie i sin vagga
Systrana
Trött mamma
 
Söta lilla Agnes var på besök
Jätte fina paket från Anna, Andreas och Agnes ! Tusen tack !!!
Filippa med sin napp
 
Lilla Nellie tar inte napp ännu
 
Fina presenter från Anna, Andreas och Agnes
 
Här är Nellies presenter från Mia med familj, Angelique m familj och Våra gulliga grannar/vänner Ronny och Cissi ! Tusen tack !!!!
 
Fick en fin Body av Halv åtta hos mig Kristina =) Hon är så gullig som skickade den till Nellie.
Fick en jätte fin kanin av Linn ! Tusen tack !
 
Nellie i Newbie outfit
 
 
Fina koftan har världens bästa mormor stickat
 
 
Min älskade mormor och morfar kom förbi idag och hälsade på oss =)
 
 
Fick en jätte fin outfit av gammel-mormor och gammel-morfar ! Tusen tack !!!
 
Kvällens middag. kyckling gratäng med ris.
 Jätte enkelt och gott !
 
kyckling filerer
6 champinjoner
1 halv purjolök delad
smör att steka i
3 dl grädde
2 dl creme fraschie
2 msk mango chatney
1 msk soja (kinesisk)
1msk kalvfond
salt och peppar
 
Gör så här:
kör in kycklingfilererna i ugnen med salt och peppar
stek purjolök och champinjoner i smör tillsätt alla andra ingredienser och låt koka ihop, smaka av med salt och peppar
Ta ut kyckling filererna och dela dom i mindre bitar, häll över såsen och in i ugnen och få koka ihop lite grann. servera med ris och en sallad !
Hittade receptet på matplatsen (viktoria)
 
Puss och Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Filippa ser lite lurig ut när hon sitter och tittar på Nellie. Kanske det kulle ha blivit ett tjuvnyp om du inte varit där som du gjorde på mig när vi var så där små. Puss och Kram

2012-10-13 @ 08:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen