Texmexgryta

Här kommer ett recept på min goda Texmexgryta som ni måste testa. Jätte gott och enkelt 4 pers 500 g nötkött (lövbiff el rostbiff )jag hade rostbiff 2 vitlöksklyftor jag hade 4 st 1 tsk salt 1 tsk chilipulver 1tsk oregano 1 tsk spiskummin 2 msk rapsolja 3 dl vatten 1 msk soja 1 dl matlagningsgrädde 2 msk vetemjöl 2 avokador 1 tsk pressadcitron jag hade citronsaft 1krm salt nachochips ris eller klyftpotatis jag hade ris serverade en sallad och turkisk yoghurt en klick Gör så här: Skär köttet i små bitar. Blanda det med pressade vitlöken,salt och kryddor. Bryn köttet i oljan. Häll i vattnet. Låt grytan sjuda ca 30 minunder lock. Rör ner sojan. Tillsätt grädde blandad med mjöl och låt grytan sjuda 3 min. Smaka av med ev mera salt. Koka riset enligt anvisningen. Mossa avokadon i en skål. Ha ner citronsaft och salt. Krossa nachochipsen och strö dem över grytan vid servering. Servera med avokado, turkisk yoghurt och tillbehören !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen