recept

Hej!
Idag är det Farmors års dag ! 2 år sedan hon dog tiden går så fort saknar henne något fruktansvärt och tänker på henne varje dag.
Var hemma hos syster och lilla Anton en sväng, han är för söt och go så glad liten kille. Syter bjöd på god kyckling sallad =) tack för en mysig dag.
Till middag idag gjorde jag ugns pannkaka med kassler och spenat ! Jätte gott !
Nu kommer mitt goda recept från igår som var super enkelt och gott så jag delar med mig av det!
 
ca 4 pers:
ca 500 g lax
kokt deliktes potatis ca 12 st beror på storlek
1 fänkål (jag hade ingen färsk så jag använde fänkåls frön )
100 g socker ärtor
3-4 färsk gul lök (jag hade 1 st vanlig gul lök)
3 dl grädde
3 dl mjölk
2 msk maizena redning för ljusa såser
1 dl hackad basilkia (jag hade färdig fryst ca 1/2 paket)
2 tsk dijonsenap
salt, peppar
citron och dill till garnering.
GÖR SÅ HÄR:
Koka potaisen i en kastrull.
Skär fänkålen / hacka fänkåls fröna hacka i bitar. Även färsk fänkål i fall man använder det.
Häll grädde och mjölk i en kastrull. Lägg i fänkål och lök. Låt dem sjuda under lock i ca 5 min, tills det mjuknat. Rör i maizena redningen och låt koka ca 1 min. Tillsätt socker ärtor,  basilika, senap och kryddor.
Halstra laxen hastigt i en torr panna. Lägg allt i en större serveringsfat då man häller på såsen och kokta potatisen. Om man vill kan man skiva potaisen innan. Annars servera hela.
 
 
 
Goda pasta salladen =)
 
gulligaste kusinerna =)
 
Tände mitt hjärt ljus för min älskade lilla Farmor !

Kommentarer
Postat av: Jennyn

Oj vilken fin bild på bebbarna :)

2013-03-22 @ 22:19:28
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/morsanj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen