Ledig från förskola

Hej!
Har haft fullt upp och nu när solen skinner så är man ute mycket mera.
Igår så var Filippa ledig från förskolan för dom har planeringsdag tors/ fre.
Så vi åkte in till Stan och träffade fina Lina och hennes söta lilla Molly. Det var jätte kul att täffas för man kan säga att det var en evighet sedan tror det inte var sedan gymnasiet. Men det känndes som det var igår man träffades, så kul att prata minnen. Man har ju vuxit upp tillsammans och upplevt en del saker. Hon har en söt liten dotter som heter Molly gud så söt hon är, en glad liten tjej. Jag hade med mig räksallad från fisken och Lina hade fixat en god fruktsallad. Tack för en super mysig dag det gör vi om snart igen =) Dom bodde i en jätte fin lägenhet och hon och jag har i stort sett samma smak på inredning, älskar Lexington !
 
Idag har vi hängt hos mammi, hon passade lilla söta Anton så vi var där och gosade med honom. Det har varit strålande sol och det är så härligt, jag klagar inte en sekund ! Älskar sommar och sol. Vill bara lligga i en solstol hela tiden ha ha men det blir inte så mycket av det nuför tiden.
Ihelgen åker david och Filippa till Dalarna, David måste träffa elektikern för snickarna ska sätta i gång nästa vecka. Så det var lite akut att åka upp. Skönt att bara ha ett barn att konsentrera sig på och jag tror det är nyttigt för alla att vara ifrån varandra och jag tycker att det ska bli skönt att få vara själv lite. Fast jag har ju lillfröt Nellie så helt ensam är jag inte. Bra att David får känna på hur det är att ha ett barn på heltid =) Så det är bra för allas skull.
 
söta lilla Molly =)
Min söta lilla Pippis
Kvällens middag blev : Teriaki fläskkarre;
I/2 flaska med teriakisås
1 st purjo
1/2 gul paprika
2 msk skinesisk soja
rapsolja att steka i
ris salt och peppar
Hacka allt i bitar, stek först fläskkarren( jag tog bort lite fett på den) tillsätt terakisåsen och resten av ingredienserna salta och peppra smaka av ev tillsätt lite vatten. Servera med kokt ris ! Jätte gott och enkel rätt att till laga speciellt om man har lite tid !
Önska alla en fin helg Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen