Dalarna har blivit vårat andra hem

Hej! 
Det var ett tag sedan jag har inte haft tid för datan, vi har varit i Dalarna en sväng vi åkte fredags kväll och kom hem sent i tisdags kväll. 
Igår var vi bara hemma så skönt att inte göra något, älskar att vara hemma det är så mycket enklare när man har barn att vara hemma. 
Vi har varje fall haft super trevligt i Dalarna, ätit god mat, druckit gott vin och varit på soliga promenader, plockat svamp. Vi var en sväng till Rönnes våran villa Fiolinne. Tittade till den. 
Tack för en super trevlig helg bästa Anki och Axel. 
 
När vi åkte hem i tisdags så hände det en läskig sak. David kände att det svajade massor och ratten hoppad, det var obalans, han saktade in och motorn dog inte men det gick inte att köra tvärstop. Där bilen stannade till var det en liten väg in och en gatulykta så det var tur att det var där det hände och inte vid mörk väg gren. Så han gick ut och sa att vi fått punktering, jag ut och kollade och höll på att svimma, punktering !!!! Hela däcket var helt spräckt såg ut som någon skurit med kniv !!!! Vi satte på oss reflex västar som vi hade i bilen ( Rekomendera att köpa det och ha en för varje passargerarsäte (jag köpte mina på IKEA både barn och vuxen) För man syns verkligen inte i mörkret. Stora långtardare svissade förbi och det var lite otäckt. Men med resev däcket på rullade vi hem. Tack gode gud vi hade ängla vakt att det gick bra. 
Så nu ska jag åka till däck firman och få nya fram däck, det andra däcket är det lika bra att byta med. 
 
Filippa, Nellie och farfar Axel
Min fina svärmor Anki 
Nellie och Linus
Rensade massor med svamp 
förrätt :kantarell toast
varmrätt: älg file med en god wiskey sås 
Älskar vårat hus i Rönnäs 
Vi gick upp i skogen på ett berg och drack varm choklad 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen