ska sätta lite fart medans lillfis sover

Hej! 
Här kommer ett snabbt litet inlägg, passar på medans Nellie sover. Sedan har jag en hel lista på saker som jag måste få gjort. 
Lovade receptet på goda basilika cremen som jag gjorde till laxen härom veckan:
 
1,5 dl grovklippt färsk basilika
250 g kesella eller kvarg yoghurt
1 msk vitvinsvinäger
0,5 msk dijonsenap
1 msk flytande honung
0,5 pressad vitlöksklyfta
0,5 dl rapsolja eller matolja
0,5 tsk salt
0,5 tsk svartpeppar
 
Kör alla ingredienser i en mixer eller mixer satv tills en slät sås. Tillsätt oljan droppvis och kör till en slät sås. Smaka av med salt och peppar. 
Så god till lax, kyckling ! 
 
Nu ska jag sätta fart med min TO DO LIST ! 
 
Ha en fin dag Puss och Kram 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen