Fläskfile/fläskytterfile med klyftpotatis

Igår till middag slängde jag ihop en god rätt med fläskfile/fläskytterfile jag hade en av varje. 
Här kommer vad som jag hade i ;
 
En svans fäskfile och en svans fläskytterfile putasad
salami
mozarella
chilisås 
salt och peppar 
matlagningsgrädde
basilika färsk
 
Gör så här: 
Putsa köttet, skär snitt i hela svansen, ta sedan salamiskiva och en liten bit delad mozarella och några blad basilika ( man kan ju ha någon anna fäsk krydda med, jag tänkte prova med koriander nästa gång)
vik den och lägg i skåran som är skuren i köttet och fortsätt till alla skåror är fyllda. Salta och peppra köttet
Blanda lite chilisås/ alt ketchup och ca 4 dl grädde antingen matlagnings grädde eller 36 % grädde i en skål salat och peppra häll över allt i formen där fälskfilen ligger in i ugnen ca 180-200 grader i 20-25 min kolla den efter 20 min beror på om man har en av varje tar det lite längre tid. 
Servera med klyftpotatis och en god sallad =) 
Mums vad gott 
 
 
 
Ringlade balsamico uppe på =) 

Kommentarer
Postat av: Marlene

Det lät jättegott!
Kom med på vårt fotoevent och lär dej ta ännu finare matbilder http://fdensammamamman.blogspot.se/2014/06/lilla-bloggdagen-tema-foto.html

2014-08-21 @ 22:33:19
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: Jessica

Hej Marlene =)
Tack gulliga du för att du frågade =) När är eventet ? Har ganska mycket nu framöver också börjar jag jobba snart =) Ha de fint kramis Jessica

2014-08-23 @ 20:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen