God och enkel korv rätt =)

Här kommer ett recept som jag lovade på en god korv rätt som jag gjorde härom dagen ! 
 

Korv med pasta 

600 g korvar av starkare smak jag använde sorunda marices
200 g mozzarella
5 st plommon tomater
2 st fänkål
2 st gula lökar
2 st röda lökar
2 st silver lökar
2 st vitlöksklyftor
1 kruka basilika
1 st citron
Olivolja
Salt
Peppar

Bandpasta eller spaghetti eller ris 

Gör så här:
Skär tomaterna i klyftor och lägg på en plåt och krydda med salt, peppar och olivolja.
Sätt tomaterna i ugnen på 165c i ca 1 timme.
Skär lökarna, vitlöken och fänkålen i önskad form, lägg i en form och smaka upp med salt, peppar, citronskal och olivolja.
Sätt in formen i ugnen tillsammans med tomaterna ca 1 timme.
Grilla korvarna varsamt så att dom inte spricker.
 

Rostad paprikacrème

3 st röda paprikor.
½ st chili.
2 st vitlöksklyftor. jag hade 3 st 
Olivolja
Paprikapulver kan uteslutas
Salt
Peppar

vill man ha den lite krämigare tillsätt nyttig kvarg, creme frashie eller yoghurt 1-2 dl 

Gör så här:
Kvarta paprikan och kärna ur den.
Lägg i en form tillsammans med de andra ingredienserna.
Rosta av i ugnen tills paprikorna är helt mjuka.
Mixa grönsakerna grovt, och låt svalna
Blanda dom mixade grönsakerna med yoghurten och smaka av.
Lägg löken och fänkålen i en form tillsammans med korven, smula över mozzarellan och gratinera det i 7 min på 225c.
Garnera med basilika och servera med rostade paprika crèmen.

 

 

Kommentarer
Postat av: Annster

Så gott :)

2014-03-20 @ 22:31:41
URL: http://annster.se
Postat av: Jessica

Såg jättegott ut! :)

2014-03-20 @ 22:43:07
URL: http://jesspessi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen