Jobba hemma hela dagen

Idag har jag suttit framför datan hela dagen gjort hela års schemat, kollat budgeten och gjort klart december schemat. Vad man får mycket gjort när man inte blir störd och får sitta i lugn och ro. 
Jag och Cissi åkte och handlade lunch, tack för  trevligt lunch sällskap fina Cissi. 
 Innan jag hämtad barnen var jag en sväng för bli finaste lilla inrednings butiken Ombonat som ligger i Bromma Ängby. Kommer skriva mer om den och vad jag handlade i butiken i ett annat inlägg. 
 
 
Pumpor är så fina fick ett gäng av Cissi 
Till middag blev det en god räk pasta, så gott och enkelt. 
 
Vi åt vittvinsås i går till hälleflundran så det vart över av såsen och tog jag den och blandade i hop med pasta (som man kokat och hällt av)tillsätte dill, stekte även champinjoner och kantareller i smör och hällde ner det i grytan med spaghettin som och såsen, tillsätt räkor och en skvätt vin till blanda om och koka bara upp lite lätt men rör så att det inte bränns fast ! Servera med riven ost, och ruccola. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen