Lediga helg

Det är så konstigt nu när man börjar jobba igen kommer jobba varannan lördag och det har jag inte gjort på länge, tycker det är roligt att jobba helg och skönt att David tar baren hemma så jag får komma ut lite och så nyttigt för honom. Men man har ju hela tiden styrt sitt liv själv när man varit föräldrarledig och nu så är man plötsligt styrd av tider och man måste jobba och rätta sig efter jobbtider. Jag älskar att jobba och skulle inte kunna tänka mig bara gå hemma men om man inte skulle ha något alternativ och det inte skulle fungera så skulle jag såklart vara hemma. Vi har löst tider med barnflicka då det blir svårt att hämta. 
Sedan slipper jag nu handla och i morgon ska jag beställa hemkörning på veckans mat, jag är emot färdiga matkassar då jag gillar att laga mat och hitta egna recept. Men handla på närtet mat som i en butik är ju hur bra som helst. Sedan håller jag på att leta städ har haft 2 st olika alternativ men ena kunde bara städa på måndagar och det vill jag inte ha helst på torsdag el fredag då man vill ha fint inför helgen, den andra var så långt bort andra sidan stan och har nu en tredje på gång få se vilken dag hon kan städa=)
Man känner det är lika bra att ta all hjälp man kan få med allt och idag är det så mycket enklare då man kan köpa alla tjänster.Så man får tid över till annat och framför allt familjen och barnen. 
 
Sommaren sommaren ta aldrig slut 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen