Recept på laxbiffar med tomatsallad

Vi åt härom dagen laxburgare och det vart kvar så det fick bli det till middag idag med med andra tillbehör bara=) 
 
Laxbiffar se tidigare inlägg på innehållet. 
 
Tomatsallad
något form av bröd jag hade ca 4 skivor lantbröd
1tsk fänkålsfrön
1 msk kapris
15 g sardeller i olja
en liten färsk knippe basilika
2 vitlöksklyftor
tomater av olika slag 4 st kvist tomater gärna i olika färger
3 stora tomater
olja
vinäger 
salt och peppar
permensanost
ev koriander
Gör så här: 
Dela brödet i mindre bitar lägg på en plåt ringla olvolja,salt och dela ca 2 st vitlöksklyftor i minder bitar, in i ugnen mitten av ugnen ca 10 min eller tills ytan är gyllenbrun.
Grovhacka och blanda 1 msk kapris med några sardeller och större delan av bladen från basilikan. Pressad över vitlöksklyfta och tillsätt alla tomaterna och hacka allt ihop. Svep ner allt i en skål tillsätt en skvätt rödvinsvinäger, en rejäl dos olivolja salt och peppar. Blanda om. Tillsätt sist krutongerna, permensan ost och blanda allt igen i skålen. Jag hade även lite korander som jag strödde uppepå. 
 
Kavrg dressing
2 dl kvarg
1/2 dl majo
chilisås 3 msk
dijonsenap 2 tsk
salt
peppar
kapris
smörgås gurka som är man hackar ca 1/2 dl
 
Blanda samman allt och servera till maten. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen