kyckling i rödvin med grekiska tillbehör

 
Kvällens middag vart färsk kyckling file stekt i rödvin med grekiska tillbehör. 
Jag älskar verkligen när man har tiden att laga mat och det blir så bra. 
Kvällens middag vart enkel men god. 
Eftersom jag letar recept och vill veta hur nyårsmiddagen blir 4 rätters ska klura lite till vad det blir. 
 
 
 
Tillbeören var: gulbetor, rödbetor, morötter som görs i ugnen ringlade lite olja och houng över samt salt och peppar, gjorde Tasikki med liten skvätt sötsursås i, mandelklyftpotatis i ugn. Ströde över fetaost vid servering. 
Färsk kyckling kryddade jag med salt, peppar och stekte jag i olja och smör tillsatte röttvin och gullök, champinjoner, gulpaprika, körsbärstomater lät steka och koka samman 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen