Lucia, pepparkakshus och klä jul grannen

Hej, 
Då var det måndag och ny vecka, är ledig idag för jag jobbar lördagen som kommer, alltid skönt att ha sin lediga dag i veckan. 
I helgen var det fullt upp med massa julpyssel. 
Vi var mest hemma och fixade åkte i väg oc gjorde lite ärenden. 
Köpte ett färdigt pepparkakshus men såklart var det lite trasigt i paketet. Tänkte jag kan fixa ihop det, men tyvärr vart det tillslut en ända stor hög av ras =( hatar det varje år lyckas aldrig på första, så i söndags åkte jag och handlade ett nytt, som jag lyckades sätta ihop (men såg sedan att dörren var upp och ner !! Ja ja det är helt varje fall och det är jag glad för =) Filippa och Nellie dekorerade så fint med nonstop, måste köpa mera glasyr bara och göra klart. 
Första försöket av bygget 
 
Tur vi hade pepparkakor kvar som dom fick dekorera. 
 
I går på Lucia klädde vi grannen och jul pyntade lite mera, man måste ju passa på när man är ledig. 
Filippa och Nellie satte på sig lucia kläder och tyvärr var Nellies lucia krona trasig så den byte jag idag. 
Men lika glad var hon för det hon hade ljus i handen och glitter i håret, lill fisen ska göra allt som sin syster. 
Tredje advent snart julafton 
Andra försöket lyckades jag 
Filippa sa vilken tur att jag klarade det och hon vart jätte glad
Dax att dekorera 
Nästan klart ska på med lite mera glasyr, måste köpa det. 
Filippa ville inte ha rött band utan skulle ha glitter men Nellie ville rött band
 
Filippa var lite sur 
Stolt höll hon sin krona i knät 
Klä grannen är alltid lika kul 
Våran Lexington grann är klar, har massa stjärnor i grannen från lexingtoncompany, hade det funnits julgranns kulor från lexington hade jag såklart köpt det 
2 glada tjejer 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen