Kycklingklubba med rotisar och vitlökssås

 
 
Gårdagens middag vart enkel=)
 
1 paket kycklingklubbor
röttvin
smör
färsk timjansalt och peppar
kycklingkrydda som jag köpt i Gerekland finns säkert någon liknande i att köpa i Sverige
rödpaprika
zuccini
gullök
champinjoner
 
 
Lägg kycklingklubbor på en ugnsäker form, klicka smör, slata och peppra, in i ugnen ca 220 grader i 40 min man får titta till dom emellanåt så att dom inte är för röda eller att man kört dom för lång så dom blir för torra.
Häll även över rött vin på kycklingklubborna innan dom åker in i ugnen. kör i 40-50 min 
När det är ca 15 min kvar häll över delade morötter, paprika, zuccini och champinjoner. 
 
Rotisar: 
potatis
rödbetor
morötter
fetaost
Dela alla rotisar och lägg på en ugnsäker form, klicka smör och olja på salta och peppra, kör i ugnen ca 20 min på 220 grader, ta ut och ringla lite houng uppepå blanda om. 
Vid servering strö fetaost uppepå. 
 
vitlökssås:
Turkisk yoghurt
vitlök 1 -2 st pressad 
riven gurka
1 msk soy &sweet chili asian wok sås 
Blanda allt i en skål. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen