Bakade till Nellies 3 års kalas

När Nellie fyllde 3 år så bakkade jag några saker själv, älskar att baka man önskade bara att man hade mera tid att göra det. 
 
Tips på bakverk: 
Chokladbollar som är rullade i  kokos karamelfärg
Morotskakacupecakes
Nonstop kakor
Browniebitar 
Resten blev köpkakor. 
 
den fina rosa tallriken är från Maria Montanzami kollektionen 
Min lilla söta skärbröda från Iris hantverk passar jätte bra att lägga upp goda bakverk på 
Nonstopkakorna är dom som ligger på fatet ovanför cupecakes
 
här kommer recept:
ugn temp 200 grader
 
5,5 dl havregryn
4 del vetemjöl
150 g smör
3/4 farinsocker
1/2 dl socker
1 dl ljus sirap
2 dl mörk choklad ( eller använd daim, nonstop man kan ta vad man vill ) 
2 tsk bakpulver
1/4 tsk salt
3/4 kakao
1/2 dl vatten 
Blanda mjöl, bakpulver, smör, socker, havregryn, salt så att konsistenten blir som brödsmulor. Tillsätt sirap, choklad, vatten kakoa och blanda samman till en deg. 
Rulla försiktigt degen i antingen en lång rulle el i små (ca 5-7 cm i diameter). Lägg degrullarna i kylskåpet i 30 min. Skär sedan degen i ca 1 cm tjocka skivor och lägg den på en plåt med bakplåtspapper på. 
sätt kaokorna i ugnen och sänk temp till 175 grader, grädda kakorna mitt i ugnen i 10-15 min
Mna kan också smälta ljus choklad och doppa dom i om man vill 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen