Min nya pasta maskin som gör hela jobbet.

För några helger sedan gjorde vi egen pasta med den nya Pastabasta maskinen från C3
Klicka gärna in på C3 Facebooksida 
En bra julklapp till någon eller varför inte en till dig själv klicka HÄR 
 
 
Det var världens lättaste och den gjorde allt jobb själv det var bara att hälla ner ingredienserna och så tog det 5 min så var det klart. 
Jag gjorde grundrecept på pastadegen: 
250g mjöl, 2 ägg,vatten, ca 2 msk olja och salt, peppar. 
Sedan är det bara att hälla i allt och trycka på knappen och vänta i ca 5 min så kommer den fina pastan ut. Man kan välja olika hylsen beroende på vilken pasta man vill ha. 
 
 
Till pastan gjorde jag lax och skaldjur i en god sås. 
Vittvin
1/2 fänkål
gullök
fiskbuljong 1/2 
persilja
limeskal
grädde
smör
spenat
permensanost riven 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen