Helgen är över

Hej, Jag har inte hunnit sitta vid datan. 
I fredags var jag hemma och vabbade både Filippa och Nellie var sjuka, nu börjar sjuktiderna =( Det är tydligen något som går på förskolan. Feber, jätte förskyld, Filippa har även varit dålig i magen. 
Så fredagen vart vabb dag. Nellies feber kom redan på torsdags kvällen. 
Hade planerat att åka till dalarna i helegen eftersom jag är lång ledig (lör, sön mån) 
På lördagen var båda piggare och jag åkte i väg trots Nellie var inte riktigt frisk. Men vara på landet i friska luften kanske gör henne friskare. 
Väl uppe i Dalarna så är det lungt och skönt och våran nybyggda villa blir bara mysigare och mysigare att åka till, nu börjar det verkligen bli klart. 
Har vart på Ikea i borlänge en sväng och han med en del andra affärer med, underbart när man får saker fixade. 
När man väl kommer upp till villan vill man ju få något gjort. 
Har haft en mysig helg med familjen, nu är vi hemma igen och jobbet kallar i morgon. Älskar att ha dom här 3 lediga dagarna på rad man känner verkligen att man vilat upp sig och fått massor med energi. 
Här kommer helgen i massa bilder =) 
 
 
I fredags vart det en god frukost, älskar färskpressad jos. 
 
Bilder från Dalarna 
lyckliga barn leker i snön 
jag hade med mig saker som var beställt från nätet, så lite var det att skruva ihop
2 av allt då det är 2 barn rum som sak inredas
en stol fick jag ihop den andra tar jag och skruvar i hop nästa gång 
inrednings detaljer som kommer vara i deras rum 
Alltså detta kök är rena lyxen så stort och rymmligt med allt i bekämligthet som man önskar. Vill ha detta hemma i Stockholm, jag bara älskar köket. Så snyggt och stilfullt helt i våran smak. 
familjen bara älskar min Bea sås 
har hittils inte misslyckats, den smakar dock olika varje gång 
 
 
förrätt vart kalixlöjrom med tillbehör 
Grillad entrecote med bea sås
Lyktan är så fin den passar så bra i vårat hem, med dom vita fina stenarna, jag hade turen att vinna den på bloggarna på spa, det ska egentligen vara en låga men jag vågar inte riktigt tända den när man har barnen i närheten. Likafin med ett tänt ljus istället. Lyktan finns att köpa på Strömmaoutlet
Nya soff gruppen är på plats saknas lite kuddar och plädar som inte hunnit inhandlats
Vi tog en shopping dag med bästa farmor/svärmor 
solen lös så fantastiskt vackert 
väl hemma igen efter en dag med shopping, är så tacksam och glad att man har chansen att få handla det man vill och inreda precis som vi vill ha det. 
2 glada barn åt middag (vi har inte hunnit köpa köksbord ännu ) 
David önskade sig ett litet kontor och det fick han med ska upp lite på väggarna och en hylla bakom som man kan ha förvaring i, gäller att använda alla rum man har. 
I soffan vart det lite nya lexington kuddar (dom vita lexingtonkuddarna som vi egentligen ville ha var slut och även pläddarna som vi har sett, får handla det i Stockholm)
 
möbleringen ska inte vara så här utan vi kommer ha det annurlunda när tv kommer på plats. 
köpt en flaska på Ikea och kädde in den i nätet som dekorationsbillar låg i, även dom från ikea. 
i allt blått så passar mina skor så bra in, dom är super sköna och kommer från Scampi, blått är flått 
vart en god heta räkor förrätt igår
 
 
 
varmrätt vart helstekt kyckling i ugn
gjorde mandel klyftpotatis och dragonsås (sås på kycklingsaften som blir från kycklingen, grädde, torkad dragon, soya, salt, peppar,en skvätt rödvin,lten klick svartvinbärsgele red av med maizena, 
att vakna upp till denna fantastiska vyn
dagens brunsch vart amerikanska pannkakor
dom åt som bara den 
 
Vårat hem börjar verkligen bli ett hem som man vill åka till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Matbloggstoppen